.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
« مدیریت ورزشی » حلقه مفقوده المپیک
« مدیریت ورزشی » حلقه مفقوده المپیک

شمال نیوز : مطالعه دراز مدت یک پدیده و نتایج  پایدار حاصل از آن می تواند بهره مندی های فوق العاده ای را نصیب جامعه کند .

فرقی هم ندارد در چه حوزه ای این فرهنگ سازی صورت بگیرد در اقتصاد، سیاست یا آموزش و پرورش!

جوامع توسعه یافته در این مدار تکلیف شان را با علم مشخص‌کرده اند اما جوامع در حال توسعه و توسعه نیافته هر کدام رهیافت های متفاوتی در مقابل این مساله دارند.

نمونه های الگویی متنوعی در جامعه جهانی وجود دارند اما رسیدن به مساله ورزش دیدگاههای روشن تری را می طلبد.

نمونه الگویی شوروری سابق با وجود تجزیه ایدئولوژیک در مرزهایش، ساز یکسانی در مدیریت نظری را برای مردم و جامعه جهانی کوک کرده است و به این دلیل همیشه در صحنه بین الملل جزء قدرت ها بوده است. در حوزه ورزش، ثبات مدیریتی می تواند یکی از پوششی ترین آیتم ها برای کم اثر کردن نقص ها در آیتم های دیگر است.

کشتی شورویِ نو - روسیه - با مدیریت دو دهه ای " تدیف "، المپیک را به صورت سنتی مصادره کرده است. قدرت چانه زنی مقتدرانه یک مدیر در میدان عملی ورزش با توجه به سازمان یابی و حمایت سازمانی شکل می گیرد. اعتمادی که از سطوح مختلف سازمان به مدیر می رسد بر اقتدار او خواهد افزود.

در  نمونه ایران اما مدیریت، تک پایه ای و به شدت لرزان است. کمتر مدیری در ایران توانست دو بار المپیک را از نزدیک و متوالی درک کند. آن هم به خون جگر....

حضور کم مایه قهرمانی چون " محمدی " در کنار تشک، میدان المپیک را شبیه یک مسابقه تمرینی جلوه می دهد.

شخص اول کشتی در ایران از درک سطح بندی کاریزماتیک فردی و بین فردی برخوردار نبوده و نمی تواند بر نبوغ ورزشکاران ایرانی بیفزاید.

مدال های المپیک در ادوار گذشته تنها بر پایه نبوغ ورزشکاران ایرانی به دست آمد و نقش مدیریت در آن یک استراتژی نبود که در گذر زمان به دست آمده باشد.

المپیک یکی از میدان هایی ست که دولت ها در این موضوع مهم مورد سنجش قرار می گیرند.
جامعه ورزش جهان در المپیک توکیو از ایران انتظار بسیار بیشتری داشت به این دلیل که حضور کیفی ایرانیان در میادین جهانی، به ثبت فنون و تکنیک های نوتری می توانست بیانجامد.

مدیریت بحران در ایران باید بر اساس یک چهارچوب نظری آسیب شناسی شود و به حوزه ورزش نیز متعلق گردد تا سرمایه های تاریخی ارزشمندی چون امامعلی حبیبی، عبدالله موحد، منصور برزگر، رسول خادم و .... - در مثال کشتی - نه تنها نقش نمادین که به نقشی کارکردی تبدیل شوند.

سیف اله اللهیاری - کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و ورزشی نویس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.